Hieronder volgt een overzicht van veel gestelde vragen over Van Vliet Autolease zakelijke lease.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via 0348 - 203020 of mail naar info@vanvlietautolease.nl
Veel gestelde vragen
Wie kunnen er zakelijk leasen?
Alle ondernemers en vanuit een bedrijf de mensen die daar in dienst zijn.
Welke merken kan ik bij jullie leasen?
Wij zijn onderdeel van de van Vliet Autogroep en bieden een ruim assortiment aan auto’s.
Opel
Peugeot
Citroën
Kia
Jeep
Alfa Romeo
Fiat
Fiat Professional
Kan ik als starter een leasecontract afsluiten?
Dat kan. De acceptatievoorwaarden voor startende ondernemers zijn doorgaans wel zwaarder dan voor bedrijven met een langere financiële historie. We zullen altijd met je meedenken om te proberen tot een goede samenwerking te komen.
Kan ik als zzp'er zakelijk leasen?
Als zzp'er kun je bij ons zeker leasen. We gaan graag het gesprek aan over de mogelijkheden. Je moet hiervoor wel ingeschreven staan bij de KvK en wij zijn verplicht om naar de jaarcijfers te kijken. Mocht je nog maar net gestart zijn, neem dan contact met ons op. In overleg kunnen we kijken wat er mogelijk is.
Hoe zoek ik een leaseauto bij Van Vliet Autolease?
Via onze website kun je ons aanbod vinden. Daarbij is keuze uit verschillende merken, modellen en uitvoeringen. Mocht je daaruit geen keuze kunnen maken helpen we je graag verder met een persoonlijk advies op basis van jouw voorkeuren.
Kan ik een elektrische of hybride auto leasen?
Om aan de wensen van alle leaserijders te voldoen, bieden we zowel auto's aan die op benzine of diesel, op elektriciteit of hybride rijden.
Mag mijn partner rijden met mijn lease auto?
Ja, je partner mag in jouw leaseauto rijden en ook eventuele kinderen met een rijbewijs.
Als iemand anders in mijn auto rijdt, is diegene dan verzekerd?
Het is toegestaan om bijvoorbeeld een collega of een familielid in jouw leaseauto te laten rijden. De auto is dan verzekerd. Degene die in jouw auto rijdt, dient een geldig Nederlands rijbewijs te hebben en mag de auto niet gebruiken wanneer hij/zij alcohol gedronken heeft, verdovende middelen heeft gebruikt of meedoet aan een rally. Ook mag de leaseauto niet verhuurd worden of als taxi ingezet worden.
De persoon zelf is via zijn/haar eigen zorgverzekering verzekerd.
Wat gebeurt er als de werkgever de maandelijkse kosten van het leasecontract niet meer kan betalen?
Wanneer de kosten van het contract niet meer betaald kunnen worden, gaan wij altijd eerst in overleg. Wanneer vervolgens blijkt dat verbetering niet aannemelijk is, zal het contract beëindigd worden. De kosten voor deze beëindiging zullen in rekening worden gebracht, evenals de afkoopsom. Deze wordt bepaald op basis van de Van Vliet Autolease afkoopmatrix.
Ons bedrijf gaat verhuizen, welke gegevens hebben jullie nodig?
Om ervoor te zorgen dat de post op het juiste adres terechtkomt, is het bij een verhuizing van een bedrijf van belang dat:
Je de naam van het bedrijf doorgeeft.
Je het nieuwe adres en de woonplaats (vestigingsplaats) vermeld.
De verhuizing kun je doorgeven door te mailen naar: info@vanvlietautolease.nl
Ik ga verhuizen, welke gegevens hebben jullie nodig?
Wil je een e-mail sturen naar info@vanvlietautolease.nl met de volgende gegevens:
Je voor- en achternaam
Het nieuwe adres en woonplaats
Het kenteken van jouw leaseauto
Wij zorgen er dan voor dat de post naar het nieuwe adres wordt verstuurd.
Wanneer eindigt het contract?
Kan ik een verklaring van schadevrije jaren krijgen?
Je kunt bij ons tijdens en na je contract een 'leaseverklaring' opvragen. Hierin staan jouw schade vrije jaren vermeld, zodat een (nieuwe) verzekeraar daar rekening mee kan houden in de bepaling van jouw verzekeringsvoorwaarden.
Hoe lever ik mijn leaseauto in?
Inleveren doen we graag in overleg. We vragen je daarom om dit door te geven via info@vanvlietautolease.nl. Dit kan bijvoorbeeld zijn wanneer het contract bijna afloopt, of wanneer je het maximaal aantal kilometers gereden hebt. We spreken dan met je af of de auto wordt opgehaald of teruggebracht kan worden bij één van onze vestigingen.
Waar moet ik aan denken als ik mijn leaseauto ga inleveren?
Een afspraak maken over het inleveren van je auto kun je gemakkelijk per mail doen via info@vanvlietautolease.nl of telefonisch via 0348-203020. Bij het inleveren is het belangrijk dat alles wat bij de leaseauto hoort wordt ingeleverd. Denk hierbij aan:
Sleutel en reservesleutel (indien van toepassing ook de afstandsbediening)
Het kentekenbewijs
Het Certificaat van Overeenstemming (geldt alleen voor nieuwe auto's die afgeleverd zijn vanaf 1 september 2020)
De navigatiesoftware (alle CD’s) en eventueel het alarmcertificaat
Het onderhoud- en instructieboekje
De volledige boorduitrusting, zoals een krik, het reservewiel & het gereedschap
Alle accessoires die zijn opgenomen in het leasecontract
We willen je ook vragen om al jouw persoonlijke bezittingen uit de leaseauto te halen.
De navigatiegeschiedenis te verwijderen.
De telefoongeschiedenis te verwijderen.
Alle apparatuur wat je hebt gekoppeld, los te koppelen.
De brandstof- of laadpas door te knippen. Let op: lease je in de tussentijd een voorloopauto, dan kun je nog wel gebruik maken van deze brandstof- of laadpas.
Wat gebeurt er na het inleveren van mijn lease auto?
Na het inleveren van de auto beoordelen wij die, aan de hand van ons innameformulier. In dit formulier staan de geconstateerde schades en relevante opmerkingen. Als er schade is, die niet is gemeld, dan kunnen hiervoor kosten worden doorbelast. Dit geldt ook voor alle niet ingeleverde zaken die onderdeel uitmaken van de leaseovereenkomst.
Heb ik recht op een vervangende auto bij onderhoud of reparatie?
Als er vervangend vervoer is opgenomen in het leasecontract, dan heb je recht op vervangend vervoer.
Is het bedrag 'incl. brandstof' ook echt inclusief of volgt er nog een nacalculatie?
Wat kost het als ik meer kilometers rij dan in het contract staat?
De kosten hiervan, liggen vast in het contract. De hoogte daarvan is onder andere afhankelijk van het merk, model, uitvoering en de brandstofsoort. Wijk je meer dan 10% van het gekozen aantal kilometers af, dan gaan we in gesprek over het aanpassen van het contract.
Welke autodocumenten heb ik nodig als ik naar het buitenland ga?
De volgende documenten zijn belangrijk bij een rit naar het buitenland:
Kentekenbewijs
Groene kaart
Schadeformulier
Buitenlandverklaring
Buiten Europa heb je soms ook een gelegaliseerde buitenlandverklaring nodig. Deze kun je opvragen door een e-mail te sturen naar info@vanvlietautolease.nl. Daarbij is de volgende informatie van belang:
Kenteken
Land van bestemming
Periode van de reis
Waar kan ik het onderhoud en de reparatie van mijn auto laten uitvoeren?
Voor onderhoud en reparatie aan de leaseauto verwijzen wij je altijd door naar één van de Van Vliet Autogroep vestigingen bij jou in de buurt. Je kunt zelf de afspraak online inplannen via onze website en de dag en het tijdstip zelf kiezen.
Waar kan ik terecht voor ruitreparatie?
Voor ruitreparatie kun je terecht bij één van de vestigingen van de Van Vliet Autogroep.
Wat moet ik doen bij een ongeval/schade in Nederland?
Waar kan ik schade melden?
Geef de schade binnen 5 werkdagen door aan Van Vliet Autolease. Wij nemen dan contact met jou op voor de reparatie.
Vul het "Europees Schadeformulier" in. Als je het formulier niet meer hebt, is dat te downloaden.
• Sla het Europees Schadeformulier op als PDF
• Maak foto's van de schade
• Mail het ingevulde formulier (PDF) en de foto's naar info@vanvlietautolease.nl
• Mobiel schade melden kan ook. Ga naar www.mobielschademelden.nl en vul jouw gegevens in. Let op! De app mobielschademelden.nl is niet te gebruiken als een betrokken voertuig een buitenlands teken heeft.
Hoe zit het met mijn eigen risico als door iemand anders schade is toegedaan?
Als de schade verhaalbaar is op de tegenpartij, raakt dit jouw eigen risico niet.
Wat zijn de WA-dekkingen bij Vliet Lease?
De autoverzekering van Vliet Lease biedt een uitstekende dekking. De "Aansprakelijkheidsverzekering Auto" dekt de aansprakelijkheid van de eigenaar, de bestuurder en/of de passagiers voor schade die met de auto aan anderen wordt toegebracht. De standaarddekking voor "Wettelijke Aansprakelijkheid" per gebeurtenis is: €6.100.000 voor letsel (ongeacht het aantal slachtoffers); €2.500.000 voor schade aan zaken. Als maximum per gebeurtenis geldt een verzekerd bedrag van € 6.100.000,-.
Mag ik reclame / stickers plakken op mijn leaseauto?
Het is toegestaan om jouw eigen bedrijfsnaam op de leaseauto zichtbaar te hebben door middel van een sticker.
De kosten van de bestickering kun je op laten nemen in het leasetarief. Het voordeel hiervan is dat bij eventuele schade aan de auto de bestickering meeverzekerd is. Ook kun je de bestickering zelf regelen en betalen. De keuze is aan jou. Wel vragen we je aan het einde van het leasecontract de auto zonder stickers in te leveren. De eventuele ontstane schade bij het ontstickeren zal worden doorbelast.
Ik wil een trekhaak laten monteren. Kan dat?
Een trekhaak laten monteren kan altijd. Je kunt er voor kiezen om de prijs op te laten nemen in het leasebedrag. Voor de prijs van de trekhaak kun je de accessoirelijst van het merk van jouw leaseauto raadplegen. Deze prijs kun je in de calculatie opnemen onder 'accessoires'. Ook kun je er voor kiezen om zelf de trekhaak aan te schaffen en te monteren. De trekhaak moet dan wel bij het einde van het leasecontract gedemonteerd worden. De aanschaf, het monteren en het demonteren zijn voor eigen rekening. Houd er rekening mee dat de eventuele schade die ontstaat bij het monteren of demonteren wordt doorbelast aan jou.
Mag er een caravan achter mijn leaseauto?
Wil je op vakantie met de caravan? Dan mag je deze gewoon koppelen aan de trekhaak van de leaseauto. Het is natuurlijk wel van belang dat de auto het trekgewicht aankan. In het instructieboekje dat bij de leaseauto is meegeleverd, staat het maximale gewicht vermeld dat jouw auto mag trekken.
Mag mijn werkgever een blackbox in mijn leaseauto installeren?
Wil je bijhouden hoeveel kilometer je zakelijk of privé rijdt? Dan kun je een blackbox (ritregistratie) in de auto laten bouwen. Standaard zit deze niet in onze leaseauto's. Je werkgever kan het verzoek bij Van Vliet Autolease neerleggen om een blackbox in te laten bouwen. De kosten hiervoor worden doorbelast aan de contractant.
Ik ben mijn groene kaart kwijt?
Een groene kaart is gratis bij ons op te vragen via info@vanvlietautolease.nl
Tip: vergeet niet om jouw kenteken te vermelden in de mail, zodat we jou zo snel mogelijk kunnen helpen.
Waar kan ik het groene kaart nummer vinden?
Op de groene kun je onder punt 4. Landcode/Code verzekeraar/Nummer jouw groene kaart nummer vinden. Dit nummer bestaat uit drie onderdelen en heb je nodig als je het Europees schadeformulier invult.
Het polisnummer van jouw autoverzekering
Met deze unieke code kan achterhaald worden welke autoverzekering jij hebt.
De verzekeraarscode
Deze bestaat uit 3 cijfers.
De code van het land waarin je woont
Voor Nederland is de landcode: NL
Krijg ik een kentekenbewijs?
Ja! Zodra de autogegevens bekend zijn bij ons, zorgen wij ervoor dat de RDW (Rijksdienst van Wegverkeer) het kentekenbewijs gaat aanmaken en versturen. De pas wordt verstuurd naar de wagenparkbeheerder van jouw bedrijf. Ook is het mogelijk om het kentekenbewijs rechtstreeks naar jouw huisadres te laten versturen. Hiervoor moet het adres wel bekend zijn bij ons. Mocht het bedrijf in het buitenland gevestigd zijn, dan wordt de pas ook naar het huisadres verzonden, aangezien de RDW geen passen naar het buitenland verzendt.
In welke landen is mijn leaseauto verzekerd?
Je bent verzekerd in de landen waarvoor jouw verzekeringsbewijs (Internationale Motorrijtuigenverzekeringskaart) geldig is. Als er voor een land een grensverzekering verplicht is, moet je daarvan gebruik maken.
Je bent verzekerd in de volgende landen: